İstanbul Şile Belediyesi’ne yönelik yürütülen yolsuzluk rüşvet soruşturmasında yeni bir gelişme yaşandı. Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı güdümünde sürdürülen incelemeler doğrultusunda; belediyedeki “doğrudan temin, imar, ruhsat, iskan işlerinde yolsuzluk yapıldığı, rüşvet alındığı” suçlamasıyla 26 Haziran’da 16 kişi daha gözaltına alındı. Başsavcılık, gerçekleştirilen bu son gözaltıların, etkin pişmanlık yasasından yararlanan şüphelilerin verdikleri bilgilerle bağlantılı olduğunu bildirdi.
Şile Belediyesi’nde ‘suç işlemek amacıyla örgüt kurma’, ‘irtikap’, ‘rüşvet’, ‘ihaleye fesat karıştırma’ suçlamalarıyla Temmuz 2025’te başlatılan ilk soruşturmadan bu yana tutuklu sayısı her geçen gün artıyor. Geçen yıl başlayan ilk gözaltı dalgasından bugüne dek toplam 20 kişi tutuklanarak cezaevine gönderildi. Belediyeye düzenlenen ilk baskında Belediye Başkanı Özgür Kabadayı, dört belediye yöneticisi tutuklanırken; 23 Aralık’ta yürütülen ikinci dalga baskında da 15 kişi daha tutuklanmıştı.


